fbpx

הנעל מכאיבה? טיפים מנצחים לשמירת נוחות כף הרגל

רוצים לשמור על נוחות כף הרגל בכל צעד וצעד? בכתבה הבאה תוכלו למצוא את כל הטיפים לשמירת נוחות כף הרגל!

כאשר אנו רוכשים זוג נעליים חדשות, בחלק גדול מהמקרים נדרש לתקופת הסתגלות במהלכה אנו עלולים לחוות כאבים ו/או אי נוחות בכפות הרגליים. במקרים מסוימים, אי הנוחות הנלווית לנעילת זוג נעליים חדשות עלולה להוביל להופעתם של פצעים ויבלות בכף הרגל ואף לאי נוחות קבועה של כף הרגל. על מנת לשמור על נוחות כף הרגל גם במקרים בהם אתם מסתגלים לזוג נעליים חדשות וגם במקרים בהם אתם חווים כאב או מתמודדים עם פצעים ויבלות בכפות הרגליים עקב נעילת נעליים, ריכזנו עבורכם מספר טיפים מעשיים היכולים לסייע לכם להפחית את הכאב ולהימנע מתחושת האי-נוחות בכפות הרגליים.

כלל מפתח – רכשו אך ורק זוגות נעליים המותאמות למידת כף הרגל

הטיפ הראשון שלנו קשור לעובדה שחלקנו עלולים “להסתפק” במידת נעליים גבולית אשר איננה מתאימה לכפות הרגליים שלנו וזאת לנוכח היעדר מידות בחנות בה בחרנו לרכוש את זוג הנעליים החדשות. כמו כן, בעת רכישת הנעליים, אנו ממליצים לכם להתהלך בחנות (הלוך וחזור) בקצבי הליכה שונים וזאת על מנת לבחון את ההתאמה המלאה של הנעל למידות כף רגלכם. אל תמדדו רק נעל אחת מהזוג, אל נעלו את זוג הנעליים והתהלכו בהן בתוך החנות זמן ממושך לפני הרכישה. במידה ואתם רוכשים נעלי נוחות לנשים “אונליין” הקפידו לרכוש את המידה המותאמת לכם בהתאם לסוג הנעל אותה אתם רוכשים. זכרו שמידת הנעליים עלולה להשתנות (מידה אחת יותר או מידה אחת פחות) בהתאם לסוג הנעל: נעלי ספורט, נעלי עקב וכדומה.

הרחבת הנעליים בעזרת מייבש שיער

במקרים בהם הנעל אותה רכשתם לוחצת לכם על כפות הרגליים, אנו ממליצים לכם לגרוב גרבי צמר עבות, לנעול את הנעלים ובעזרת מיישב שיער לחמם את הנעליים. פעולה זו מסייעת להרחבת הנעל ולכך שהיא “תתפוס” את צורת כף הרגל שלכם. חזרו על הפעולה בין פעמיים לשלוש פעמים למשך פרקי זמן של 3 עד 5 דקות בכל פעם.

מריחת דאודורנט ג’ל בגוף הנעל

במקרים בהם אתם סובלים מיבלות או פצעים בכף הרגל הנובעים כתוצאה מנעילת זוגות נעליים כאלו ואחרות, אנו ממליצים לכם למרוח דאודורנט ג’ל בגוף הנעל באזורים בהם מופיעים הפצעים או היבלות. פעולה זו נועדה לרכך את גוף הנעל, כאשר הדאודורנט ג’ל משמש כחומר סיכה המגן על כפות רגליכם. כמו כן, מומלץ להניח פלסטר על גבי היבלת או הפצע על מנת למנוע את פציעתה מחדש.

הדבקת הבהונות

במידה ואתם חווים כאב באזור הבהונות כאשר אתם נועלים את הנעליים, אנו ממליצים לכם להצמיד את הבהונות זו לזאת באמצעות פלסטר רפואי או הנחת צמר גפן בין בוהן לבוהן. פעולה זו תפחית את הלחץ על הבהונות ותסייע לכם להתהלך בנוחות בתוך הנעליים.

טיפול שבועי לכף הרגל

מעבר לפעולות המצוינות לעיל, אנו ממליצים לכם לבצע טיפול שבועי לכף הרגל. אומנם אנו לא מייעצים לכם לגשת לטיפולי פדיקור תכופים אך בהחלט לעסות את כף רגלכם לאחר מקלחת טובה ונעימה בעזרת קרמים שונים המיועדים לכפות הרגליים. כמו כן, תוכלו לרכוש מקלוני פדיקור ביתיים ובעזרתם לשייף עור יבש מכפות הרגליים. במידה ואתם חווים כאבים תכופים בכפות הרגליים אנו ממליצים לכם להניח את כפות הרגליים בתוך קערה עמוקה עם מים חמימים ואף להוסיף לקערת המים גם מספר תיונים של תה ירוק או שחור. בתיונים המיועדים לשתייה ישנם מספר רכיבים היכולים לשמש כנוגדי דלקות.