fbpx

איך לשמור על חיי הנעליים? המדריך המלא!

כל אחד ואחת מאיתנו רוכש לאורך ימות השנה מספר זוגות נעליים המשמשות אותנו ליומיום או לאירועים מיוחדים. על מנת לשמור על “חיי מדף” ארוכים יותר של כל אחד מזוגות הנעליים המצויות במלתחה הפרטית שלכם, ריכזנו עבורכם את המדריך המלא לשמירה על חיי הנעליים.

אל תזרקו את קופסאות הנעליים

אין זה משנה אם רכשתם זוג נעלי נוחות לנשים, זוג נעלי ספורט, נעלי עקב או כל זוג נעליים אחר, אנו ממליצים לכם לשמור על קופסת הנעליים המקורית שבתוכה הגיעה זוג הנעליים. קופסה זו תשמש אתכם לצרכי אחסון הנעליים ותגן עליהם מפני אבק ולכלוך. כמו כן, בתוך קופסות הנעליים תוכלו למצוא שקיות ג’ל אותן חשוב להכניס לתוך גוף הנעל כאשר היא לא נמצאת בשימוש.

רכשו משחות נעליים

משחות נעליים משמשות כמעין חומר סיכה המגן על חלקה החיצוני של הנעל. כיום, תוכלו לרכוש מגוון רחב של משחות נעליים בגוונים שונים המותאמות לסוגים שונים של נעליים המיוצרות בעיקר מעור. הקפדה יתרה על משיחת הנעליים מעת לעת באמצעות משחת הנעליים תסייע לכם לשמור גם על מראה בוהק של הנעל וגם תגן על העור מפני שריטות, כתמים וכדומה.

ניקוי תקופתי בעזרת מגבונים לחים

במקום בו אתם מאחסנים את זוגות הנעליים שלכם אנו ממליצים לכם לאבזר בחפיסת מגבונים לחים. המגבון הלח איננו מכיל בתוכו חומרי ניקוי פעילים ולכן הם משמשים  כאמצעי הנוח והיעיל ביותר לניקוי תקופתי של זוגות הנעליים מעת לעת. פעולת הניקוי מתבצעת כאשר אתם מנגבים את חלקה החיצוני של הנעל בעזרת המגבון הלח. פעולה זו מיועדת לצרכי הסרת אבק ולכלוך כזה או אחר מגוף הנעל.

תכשירי ריח לארונות נעליים

במידה ואתם מאחסנים את זוגות הנעליים שלכם בתוך ארון נעליים ייעודי או מגירות נעליים, אנו ממליצים לכם לרכוש גם תכשירי ריח המיועדים לזוגות נעליים ואחת למספר שבועות התיזו לתוך גוף הנעל את הספריי של אחד מהתכשירים אותם רכשתם. כמו כן, תוכלו לשמור על ריח נעים בתוך הנעל (גם לאחר שנעלתם אותם) בעזרת הניירות הנלווים לנעליים בעת רכישתן ו/או באמצעות נייר עיתון. פשוט גלגלו מספר עמודי עיתון לתוך הנעל והניחו אותם בתוך הנעל עד למועד השימוש בה.

אחסנו את הנעליים במקום יבש אשר איננו חשוף לשמש

הקפידו לאחסן את כל זוגות הנעליים שלכם במקום מרוכז אחד ורצוי שמקום זה לא יהיה חשוף לשמש. במידה  ואתם מאחסנים את הנעליים בתוך ארון נעליים ייעודי או מגירות נעליים הקפידו לאוורר את המקום מעת לעת. הימנעו ככל הניתן ממגע נוזל ומים במקום אחסון הנעליים ובמידה ואחד מזוגות הנעליים שלכם רטוב או לח לאחר שעשיתם בו שימוש הקפידו לייבש את זוג הנעליים במקום יבש ולא לעשות שימוש בתכשירים שונים לייבוש הנעליים כגון: תנור חימום, מייבש שיער, מזגן וכדומה.

טיפול תקופתי גם לסוליית הנעליים

מעבר לשמירה על ניקיון החלק החיצוני של הנעליים, אנו ממליצים לכם לבצע גם טיפול תקופתי לסוליית הנעליים ולדאוג לנקות אותן מסימני לכלוך כאלו ואחרים הנצמדים אליהן בכל פעם שאתם מתהלכים עם הנעליים. ניקוי הסוליות חייב להיעשות באמצעות מטלית לחה (לא רטובה) ובאמצעות סכין דק איתו ניתן לקלף לכלוך כגון: בוץ, מסטיק שנדבק לסוליית הנעל וכדומה. כמו כן, אנו ממליצים לרכוש מנגב נעליים איכותי ולהניח אותו בכניסה לביתכם ובמסגרת ניקוי סוליות הנעליים לשפשף את הסוליה היטב על גבי מנגב הרגליים.